De klant
Toen SALT midden in coronatijd een digitale audit kregen kwamen ze erachter hoe onhandig het eigenlijk is om nog met een fysiek personeelsdossier te werken in dit moderne digitale tijdperk. Elke vraag over de gegevens van hun 180 medewerkers moesten zij handmatig in een dossier opzoeken en voor de camera laten zien en dat was natuurlijk verschrikkelijk onhandig.
‘Dat nooit meer!’ besloten ze bij SALT en ze gingen op zoek naar een professionele en gedegen partner om hun dossier digitaal beschikbaar te krijgen. Zoals meer organisaties kwamen ze bij Karmac HR Solutions terecht omdat één van de MTleden van SALT goede verhalen over ons had gehoord en daarom zijn we enorm blij dat we deze goede naam voor hun waar hebben kunnen maken.
SALT staat al sinds 1955 bekend als een professioneel diagnostisch centrum, die zich specialiseert in diensten als bloedafname, trombosezorg, diabeteszorg, functieonderzoeken en heeft een eigen laboratorium. Van een start met het eerste huisartsenlaboratorium in Nederland, zijn zij inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige eerstelijns zorgverlener met een breed scala aan diagnostiek.
SALT gaat erg doelmatig te werk en focust zich op het zo effectief mogelijk leveren van kwalitatieve zorg, zodat klanten niet lang in de tweede lijn blijven zitten, maar ook snel terug kunnen naar de eerstelijnszorg. Ook is het hoge samenwerkende en servicegerichte karakter van de zorgverleners doorslaggevend in het prettige gevoel dat hun patiënten tijdens de behandeling meenemen in hun pad naar herstel.
De rondleiding
Ook SALT is, volgens Karmac traditie, op een zonnige dag bij ons in Lelystad een kijkje komen nemen in onze productiehal. Daar werden de medewerkers van SALT op de hoogte gebracht van de digitalisering van hun personeelsdossiers en hoe dit precies in zijn werk zal gaan.
De hele middag heeft hun blij verrast: ‘Het was erg indrukwekkend en fijn om te zien hoe professioneel er met onze bestanden wordt omgegaan. ’ aldus Anja Helstone, al 6 jaar Supervisor HR bij SALT. ‘We hebben hiermee een erg goed beeld gekregen van wat er gebeurt en dat geeft ons erg veel vertrouwen in het gehele proces.’
“Het was erg indrukwekkend en fijn om te zien hoe professioneel er met onze bestanden wordt omgegaan.”
Communicatie
Ook werd door Anja de communicatie met de projectmanager als uitblinker genoemd.
‘We werden begeleid door een heel vriendelijke dame, die informeel en laagdrempelig contact erg belangrijk vond zodat we altijd een prettig gevoel hadden bij het gesprek.’
‘Zij trok ook altijd op tijd aan de bel, zodat wij ons geen zorgen hoefden te maken of het allemaal wel liep en of we iets waren vergeten.’
Dit zijn precies de kerntaken die wij onze projectmanagers meegeven en we zijn dan ook zeer blij dat dit bij SALT tot uiting is gekomen.
“We werden begeleid door een heel vriendelijke dame, die informeel en laagdrempelig contact erg belangrijk vond zodat we altijd een prettig gevoel hadden bij het gesprek.”
Resultaat
Uiteindelijk zijn alle dossiers van SALT nu netjes digitaal te bekijken en kunnen zij dit wanneer ze maar willen raadplegen voor hun medewerkers, zonder elke keer naar die vervelende dossierkast te moeten lopen. ‘We zijn heel erg trots op het eindresultaat en hebben echt het gevoel dat wij alle bekwaamheid hebben die we nodig hebben om onze medewerkers en eventuele controleurs goed te kunnen informeren. ‘We gaan nu verder werken aan een nog efficiënter HR Proces. Mochten we hierbij hulp nodig hebben weten we dat we op Karmac HR Solutions kunnen bouwen.’
“We gaan nu verder werken aan een nog efficiënter HR Proces. Mochten we hierbij hulp nodig hebben weten we dat we op Karmac HR Solutions kunnen bouwen.”
Meer informatie over dossiers digitaliseren
Wil je meer informatie over de digitalisering van personeelsdossiers? Neem telefonisch contact met ons op door te bellen naar 088 0066 199 of mail naar sales@karmachr.nl. Wij voorzien je graag van meer informatie.