VAN PAPIER NAAR DIGITAAL
Entrepreneur
"I am absolutely thrilled with the Smart Home Automation services provided by your company! The convenience and control I now have over my home is remarkable. It has truly transformed the way I live and made my daily routines so much easier."
Businessman
Werkgevers zijn verantwoordelijk voor het opbouwen en bijhouden van medewerkersdossiers. Door te digitaliseren (documenten en processen digitaal te verwerken) zorg je voor een efficiënt documentbeheer en bespaar je een hoop tijd en ruimte. Alles wordt namelijk op één digitale plaats bewaard en zowel de werkgever als de werknemers kunnen zelf op elk moment de juiste documenten terugvinden in het digitale personeelsdossier. Je bepaalt hierbij zelf wie welke gegevens kan zien in de digitale personeelsdossiers. Het is belangrijk dat je personeelsdossiers aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) voldoen.
Met een digitaal personeelsdossier kan je binnen een paar tellen de arbeidsovereenkomst of het identiteitsbewijs terugvinden dat je nodig hebt. Ook mogelijkheden als digitaal ondertekenen zorgen voor efficiënt documentbeheer en verminderen papierwerk. Bovendien kan data veiliger worden opgeslagen met een goed documentbeheersysteem. Voor elk bedrijf dat veilig en overzichtelijk wilt werken, is een digitaal HR-dossier van belang. Wil je je personeelsdossiers digitaliseren of optimaliseren, dan is Karmac HR-Solutions dé partner met een jarenlange ervaring die je uitstekend van dienst kan zijn. Met de juiste kennis van de AVG zorgen wij ervoor dat je HRM-processen optimaal presteren!
Voor de verwerking hebben wij het actuele medewerkersbestand nodig. Wij leveren hiervoor een template aan die toegepast kan worden welke vervolgens beveiligd aan ons verzonden kan worden.
Voor de verwerking ontvangen wij graag de indeling van de documenten en de uitleverstructuur. Nog geen documentindeling? Ook hier kunnen wij bij helpen.
Voor aanvang van de verwerking wordt er een verwerkersovereenkomst opgesteld.
Om een goede basis te leggen voor het proces is het van belang om een representatieve test te maken. Hiervoor dienen testdossiers geselecteerd te worden die de basis zullen vormen voor het proces.
Selecteer 10% van het totaal zodat Karmac het proces zo optimaal mogelijk kan testen.
Het transporten van de personeelsdossiers naar Lelystad wordt gedaan door een eigen transportdienst. Deze transportmedewerkers zijn specialist in het inpakken en transporteren van de personeelsdossiers. Bij Karmac hoef je het transporteren niet zelf te doen en neemt Karmac de volledige verantwoordelijkheid.
De dossiers worden scan klaar gemaakt door de medewerkers van Karmac. Met scan klaar maken bedoelen wij dat iedere pagina van ieder dossier klaar gemaakt wordt voor scanning. Zo worden alle nietjes, paperclips en ezelsoren verwijderd.
De dossiers worden volledig gescand op 300 dpi in kleur en worden uitgeleverd in PDF/A met OCR-zoekfunctie.
Ieder document wordt door Karmac gescand en door het automatische rubriceerproces geïdentificeerd op type document. Zo doet Karmac dit door een geprogrammeerd algoritme de documenten te laten identificeren en te labelen om welk type het gaat. Zo blijft er een kleine groep documenten over die door de medewerker van Karmac gezien wordt.
Nu wij weten welke documenten er in de personeelsdossiers zitten, wordt er een structuur bepaald. Deze structuur zal in overleg en advies met projectmanager worden vastgesteld.
Ieder document heeft een eigen datum. Deze datum geeft de documentdatum weer. Bij Karmac heeft ieder document een eigen datum die afkomstig is uit het document.
Bij Karmac staat jouw wens voorop en is voor ons erg belangrijk. Voordat wij de dossiers volledig indelen en uitleveren naar de softwareleverancier vragen wij eerst wat je ervan vindt. Dit doen wij bij voorkeur in de omgeving waar jullie zelf mee werken.
Nu de test is goedgekeurd gaan wij aan de slag met de overige dossiers. Deze dossiers verwerken wij met de test als basis.
Optioneel - Waar mensen werken bestaat er de kans dat er fouten worden gemaakt worden. Dit is niet erg, maar het gaat erom hoe je dit oplost. Zo zijn de dossiers in papieren vorm vaak vol met interne data-lekken. Dit zien wij terug bij 11% van de dossiers die wij verwerken. Dossiers helemaal vrij van vermengingen? Laat deze dan screenen en je bent vrij van interne datalekken.
Optioneel - Voor het schonen op bewaartermijnen verwijderen wij documenten die volgens bewaarbeleid niet meer in de dossiers aanwezig mogen zijn. Zo kan je als organisatie aan de AVG-wetgeving voldoen.
Optioneel - Duplicaten binnen dossiers worden door ons verholpen waarbij we de meest complete versie bewaren. Zo voorkom je vervuiling door dubbele documenten in de digitale omgeving.
Na afronding van alle werkzaamheden, inclusies alle kwaliteitscontroles, leveren wij de gedigitaliseerde personeelsdossiers uit aan de softwareleverancier. Karmac werkt softwareonafhankelijk en levert uit aan iedere softwareleverancier.
Bij Karmac HR streven we naar een maatwerk oplossing. Om jou tijd te besparen hebben we pakketten samengesteld. Bij vragen neem vrijblijvend contact op met een specialiast.
© 2024 · Karmac HR Solutions
"I can't express how impressed I am with the energy efficiency achieved through your Smart Home Automation services. Not only have I noticed a significant reduction in my utility bills, but I also feel great about reducing my environmental impact."