Luisteren naar de klant en inzicht in het proces zijn essentieel voor een professionele ervaring met uw digitalisatieproject
De klant
Toen Allinq bij Karmac HR Solutions aanklopte voor de digitalisering van de dossiers van 660 eigen medewerkers, waren zij vooral op zoek naar een specialistische organisatie, die meedenkt over hun digitaliseringsuitdaging en inzage geeft in het proces van deze, toch wel spannende stap van overgang van papieren dossiers naar een volledig geïntegreerd en toegankelijk personeelsdossier.
Allinq is de specialistische partner voor de verzorging van het complete traject rond de aanleg van complexe telecominfrastructuur. Zij leveren meerwaarde door een betrouwbare en innovatieve businesspartner te zijn voor netwerkeigenaren binnen en buiten de telecomwereld. Allinq is onderdeel van de Allinq Group en heeft haar hoofdkantoor in Harderwijk. Zij zijn internationaal actief met vestigingen in Duitsland, Tsjechië en Denemarken.
Allinq wil verbinden, niet alleen vandaag, maar ook morgen en daarna. Dit doen ze door langdurige relaties met hun klanten en partners op te bouwen, zodat de ander optimaal kan presteren. Karmac HR Solutions is er trots op dat wij hebben kunnen bijdragen aan deze nieuwe stap om hun medewerkers beter te informeren.
De rondleiding
Bij Karmac HR Solutions is het standaard dat de klanten inzage krijgen in hun proces door middel van de rondleiding door de productiehal met tekst en uitleg bij elke stap. Deze aanpak bleek voor Allinq een schot in de roos.
”De rondleiding heeft ons het inzicht en vertrouwen gegeven in het proces dat we nodig hadden” vertelt Monique van de Mast, Medewerker Backoffice HRM bij Allinq. ”De manier waarop de medewerkers van Karmac HR Solutions met onze documenten en gegevens omgaan is erg fijn en zorgt ervoor dat wij vol vertrouwen onze gegevens kunnen aanleveren.”
“De manier waarop de medewerkers van Karmac HR Solutions met onze documenten en gegevens omgaan is erg fijn en zorgt ervoor dat wij vol vertrouwen onze gegevens kunnen aanleveren”
Communicatie
Ook was de communicatie met de projectmanager erg prettig verlopen volgens Monique. ”Zaken werden proactief opgepakt, zo werden we ook ontzorgd wanneer we even niet bezig waren met de digitalisering van de dossiers. Ook als er vragen of opmerkingen waren was er een fijn contact met de projectmanager. Bij afwezigheid was er altijd een collega beschikbaar, die ook op de hoogte was van de stand van zaken van het project.”
“Zaken werden proactief opgepakt, zo werden we ontzorgd wanneer we even niet bezig waren met de digitalisering van de dossiers”
Resultaat
Uiteindelijk zijn alle dossiers van Allinq nu netjes digitaal te bekijken en kunnen zij deze, wanneer ze maar willen, raadplegen voor hun medewerkers. ”We zijn blij met het eindresultaat en hebben echt het gevoel dat wij een grote stap hebben gezet richting het efficiënter omgaan met onze personeelsdossiers! Dit is voor ons een startpunt voor het nog verder verbeteren van onze processen rondom personeelsdossiers. Mochten we hierbij hulp nodig hebben weten we dat we aan Karmac HR Solutions een betrouwbare en prettige partner hebben.”