DIGITAAL MAAR DAN BETER
Senior adviseur rechtspositie bij Gemeente Sluis
"Wat ik top vond van Karmac is dat ze altijd goed en snel afstemmen over wat ze gaan doen, hoe ze het gaan doen en ze komen hun afspraken na. We hadden op een bepaald moment om de week ongeveer contact over de status van het project. De deskundigheid en ervaring van Karmac deden vervolgens de rest."
HR-adviseur Leger des Heils Regio Midden-Nederland
''We zijn heel tevreden over het resultaat en de communicatie met Karmac. Gedurende het traject hebben we veelvuldig contact gehad over de voortgang, de resultaten en wat er nog gedaan moest worden. Dat vind ik wel heel professioneel, want het ging maar om een project met een beperkte omvang.''
HR-manager bij IAI Industrial Systems
''De begeleiding vanuit Karmac was gedurende het project goed. Er was een fijn contact met de project-managers en er kon snel geschakeld worden. De communicatie heeft de verwachtingen overtroffen. Naast de reguliere communicatie was er ook veel advies vanuit Karmac over het behouden en opschonen van documenten."
Senior HR Support Medewerker bij GrandVision Benelux
''We hebben prettig samengewerkt met Karmac. Ze hebben ons professioneel begeleid en goed meegedacht met onze wensen."
HR medewerker bij ICTU
''Het zijn deskundige mensen, overleggen op tijd en geregeld en stralen aan alle kanten professionaliteit uit. Het gaat voor ons om belangrijke, maar ook gevoelige informatie, maar bij Karmac zijn ze voortdurend ‘in control’. Dat werkt heel prettig samen.''
Afdeling PSA bij Roompot
"Karmac heeft zich bewezen als een betrouwbare partner, met efficiënt procesbeheer en een succesvolle samenwerking."
Tata Steel Tubes
"De samenwerking met Karmac: Tijdswinst, een onschatbare bron in de hectiek van het dagelijkse werk, was de grootste opbrengst," zegt Iris. "Het stroomlijnen van processen gaf ons de mogelijkheid om documenten eenvoudiger terug te vinden en te beheren in Youforce van Visma | Raet."
HR-Officer Centerparcs de Huttenheugte
“Wij zijn blij dat we afscheid hebben kunnen nemen van onze papieren personeelsdossiers. De overgang naar digitale dossiers is door Karmac uitstekend en vakkundig ondersteund. “
Manager HR Oosterpoort
"De samenwerking met Karmac hebben we als zeer prettig ervaren. We hebben samen snel kunnen schakelen en het project is naar volle tevredenheid afgerond."
Coordinator HR servicedesk & payroll Vlisco Netherlands
Wordt er binnen de organisatie gewerkt met digitale personeelsdossiers die nog niet opengesteld staan voor medewerkers omdat de digitale personeelsdossiers niet voldoen aan de AVG en die bovendien niet overzichtelijk zijn? Wij bieden de totaaloplossing door een totale optimalisering uit te voeren op de digitale personeelsdossiers. Na een optimalisering door Karmac kunnen organisaties transparantie bieden en de dossiers veilig openstellen voor de medewerkers die recht op inzage hebben in het eigen personeelsdossier. Naast het voldoen aan de AVG-wetgeving zorgen wij voor overzichtelijke en geschoonde digitale personeelsdossiers die de efficiency op de HR-afdeling vergroot.
Bij een totale optimalisering zorgen wij voor de volgende oplossingen:
Personeelsdossiers zijn belangrijk voor het HR-beleid en moeten veilig, actueel en efficiënt zijn. Het is van belang dat de AVG personeelsdossiers compleet zijn en alle informatie over het personeel bevatten, zoals het contract, de functioneringsgesprekken, salaris, verlof en zaken als klachten en sancties. De personeelsdossiers bevatten privacygevoelige informatie en vallen onder de AVG-wetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De AVG moet bij personeelsdossiers door een organisatie goed nageleefd worden. Zo mag je niet meer persoonsgegevens verzamelen dan nodig is. Door te kiezen voor optimalisering gaat het terugzoeken van documenten eenvoudiger en kan je AVG-proof werken.
Personeelsdossiers moeten veilig kunnen worden opengesteld voor de betrokken partijen. Hiervoor zijn overzichtelijke dossiers nodig, die bovendien geschoond zijn. Karmac HR-Solutions splitst pdf-bestanden tot losse documenten, categoriseert deze documenten en geeft ze een relevante datum. Zo is het mogelijk om de documenten te voorzien van bewaartermijnen en autorisaties. Als je ervoor kiest om je personeelsdossiers te optimaliseren, dan kan Karmac HR-Solutions een controle uitvoeren om zeker te weten dat alle documenten die volgens de wet aanwezig moeten zijn zich in het dossier bevinden.
Personeelsdossiers optimaliseren vindt plaats met inachtneming van de AVG, de Europese privacywet. De gegevens over het personeel mogen alleen worden verwerkt voor het doel waarvoor ze vereist zijn. Daarnaast mogen de gegevens niet langer dan nodig bewaard worden en dienen ze goed beveiligd te zijn tegen ongeautoriseerde toegang en tegen verlies. Voor een efficiënt beheer van digitale personeelsdossiers is ook ontdubbelen van belang. Naast personeelsdossiers optimaliseren, verwijdert Karmac HR-Solutions duplicaten zodat je personeelsdossier vrij is van vervuiling.
Plan deze direct in met Sharon.
Voor de verwerking hebben wij het actuele medewerkersbestand nodig. Wij leveren hiervoor een template aan die toegepast kan worden welke vervolgens beveiligd aan ons verzonden kan worden.
Voor de verwerking ontvangen wij graag de indeling van de documenten en de uitleverstructuur. Nog geen documentindeling? Ook hier kunnen wij bij helpen.
Voor aanvang van de verwerking wordt er een verwerkersovereenkomst opgesteld.
Om een goede basis te leggen voor het proces is het van belang om een representatieve test te maken. Hiervoor dienen testdossiers geselecteerd te worden die de basis zullen vormen voor het proces.
Maximale efficiëntie en AVG-proof werken? Een totale optimalisering op de (digitale) personeelsdossiers zorgt hiervoor.
Vrij zijn van interne datalekken? Wij lossen dit op doormiddel van een AVG-screening. Bij een AVG-screening controleren wij ieder document binnen de personeelsdossiers om vast te stellen dat deze in het juiste personeelsdossier geplaatst is. Zo voorkomen we dat een medewerker ongeautoriseerd persoonsgegevens van een collega onder ogen krijgt.
Dubbele documenten zorgen voor onnodige vervuiling in de digitale personeelsdossiers. Sneller het juiste document kunnen raadplegen? Een ontdubbelactie biedt de uitkomst. Mogelijke duplicaten worden door ons vergeleken en de meest complete versie zal door ons bewaard worden, denk hierbij aan bijvoorbeeld de getekende versie versus de ongetekende versie. Na het ontdubbelen zijn de digitale personeelsdossiers vrij van duplicaten, kan het juiste document sneller geraadpleegd worden en zijn de digitale personeelsdossiers overzichtelijker.
Wij converteren ieder digitaal bestand en die zetten we om naar PDF-A. Ieder document wordt door ons voorzien van OCR-tekstherkenning. OCR staat voor Optical Character Recognition en zorgt ervoor dat documenten doorzoekbaar worden op steekwoorden.
Eenduidig binnen de organisatie documenten volgens een vaste documentstructuur werken? Kies dan voor het herstructureren van documenten. Organisaties die (al langere tijd) werken met digitale personeelsdossiers hebben vaak verschillende naamgevingen toegepast bij documenten of plaatsen documenten op verschillende plekken in het digitale personeelsdossier. Het gevolg hiervan is dat het opzoeken van documenten meer tijd in beslag neemt of dat documenten te vroeg of te laat verwijderd worden volgens het bewaarbeleid. Bij een herstructurering bieden wij de oplossing en handvatten om documenten op vaste wijze op te slaan in het digitale personeelsdossier en dragen we bij aan een eenduidige werkwijze voor het opslaan van documenten. Zo heb je de zekerheid dat er niet onnodig tijdverlies wordt geleden bij het opzoeken van documenten of dat documenten onterecht volgens bewaarbeleid verwijderd worden.
Het hanteren van de juiste documentdatums zorgt ervoor dat een bewaarbeleid correct toegepast kan worden. We zien vaak terugkomen dat er een datum van upload is toegekend aan een document die soms enkele jaren afwijkt van de daadwerkelijke datum van het document. Het toepassen van een correcte documentdatum zorgt er bovendien voor dat het juiste document sneller gevonden wordt waardoor dit tijdswinst oplevert.
Bij een AVG-opschoning op bewaartermijn worden documenten die volgens bewaarbeleid niet meer in het dossier mogen zitten geschoond. Zo wordt voorkomen dat documenten langer bewaard worden dan volgens het bewaarbeleid is toegestaan. Is er binnen de organisatie nog geen bewaarbeleid aanwezig? Volgens de AVG dienen organisaties te beschikken over een bewaarbeleid, ook daar ondersteunen wij organisaties in en schonen we documenten volgens het Karmac bewaarbeleid die in overeenstemming is met de AVG.
Bij Karmac HR streven we naar een maatwerk oplossing. Om jou tijd te besparen hebben we pakketten samengesteld. Bij vragen neem vrijblijvend contact op met een specialist.
© 2024 · Karmac HR Solutions
"Karmac heeft professionals in dienst, die weten waarover het gaat en welke handelingen ze moeten verrichten. Daarnaast zijn het prettige mensen om mee samen te werken, zorgen ze voor een goede en intensieve begeleiding, hanteren een heldere communicatie en zijn bereikbaar als je vragen hebt."