AVG- screening

ORDE SCHEPPEN IN DE CHAOS

Orde scheppen

Ontdubbeling-acties

Tijd besparend

Onze klanten aan het woord

"Karmac heeft professionals in dienst, die weten waarover het gaat en welke handelingen ze moeten verrichten. Daarnaast zijn het prettige mensen om mee samen te werken, zorgen ze voor een goede en intensieve begeleiding, hanteren een heldere communicatie en zijn bereikbaar als je vragen hebt."

Kees Tolhoek
Kees Tolhoek

Senior adviseur rechtspositie bij Gemeente Sluis

"Wat ik top vond van Karmac is dat ze altijd goed en snel afstemmen over wat ze gaan doen, hoe ze het gaan doen en ze komen hun afspraken na. We hadden op een bepaald moment om de week ongeveer contact over de status van het project. De deskundigheid en ervaring van Karmac deden vervolgens de rest."

Jacinta van den Bor
Jacinta van den Bor

HR-adviseur Leger des Heils Regio Midden-Nederland

''We zijn heel tevreden over het resultaat en de communicatie met Karmac. Gedurende het traject hebben we veelvuldig contact gehad over de voortgang, de resultaten en wat er nog gedaan moest worden. Dat vind ik wel heel professioneel, want het ging maar om een project met een beperkte omvang.''

Kim Veerman
Kim Veerman

HR-manager bij IAI Industrial Systems

''De begeleiding vanuit Karmac was gedurende het project goed. Er was een fijn contact met de project-managers en er kon snel geschakeld worden. De communicatie heeft de verwachtingen overtroffen. Naast de reguliere communicatie was er ook veel advies vanuit Karmac over het behouden en opschonen van documenten."

Britt Meelen
Britt Meelen

Senior HR Support Medewerker bij GrandVision Benelux

''We hebben prettig samengewerkt met Karmac. Ze hebben ons professioneel begeleid en goed meegedacht met onze wensen."

Anita van Gerven
Anita van Gerven

HR medewerker

''Het zijn deskundige mensen, overleggen op tijd en geregeld en stralen aan alle kanten professionaliteit uit. Het gaat voor ons om belangrijke, maar ook gevoelige informatie, maar bij Karmac zijn ze voortdurend ‘in control’. Dat werkt heel prettig samen.''

Renée Berks
Renée Berks

Afdeling PSA bij roompot

AVG-screening

Als bedrijf of organisatie met personeel heb je er hoe dan ook mee te maken: (digitale) personeelsarchieven. Hierin mogen alleen documenten verwerkt zijn die noodzakelijk zijn voor het doel van het archief. Voor een personeelsdossier heb je namelijk te maken met de AVG, een Europese wet ter bescherming van de privacy van burgers. Deze wet stelt eisen aan de verwerking en het bewaren van persoonsgegevens van je personeel. Met behulp van een AVG-screening wordt voor ieder document vastgesteld of het in het juiste dossier zit. Maar wat is screening precies? Bij Karmac HR-Solutions kun je terecht voor een AVG-screening.

Wat is het nut van een AVG-screening?

Een screening personeel is een controle van je personeelsdossiers op basis van de AVG. Door een AVG-screening uit te voeren kijk je of je personeelsdossiers voldoen aan de richtlijnen van de AVG. Op die manier verklein je de kans op boetes of reputatieschade. Als je als organisatie namelijk niet zorgvuldig omgaat met de persoonsgegevens van je personeel, is er kans op een datalek en riskeer je hierdoor boetes.

Hoe werkt het screenen van personeelsdossiers?

Het is uiteraard belangrijk dat elk document in het juiste personeelsdossier zit en je op de hoogte bent van de screening betekenis. Bij een screening van de archieven wordt er gekeken naar diverse aspecten. Zo moeten alle gegevens relevant, noodzakelijk en actueel zijn. Er mogen bovendien geen vermengingen van gegevens zijn die niet bij elkaar horen, zoals gegevens over salaris en functioneren. Ook mogen er geen gegevens in het dossier staan die niet relevant zijn voor de arbeidsrelatie. De dossiers moeten verder goed beveiligd zijn tegen toegang door onbevoegden, verlies en diefstal. Ook is het van belang dat de gegevens niet langer bewaard worden dan volgens de richtlijnen is toegestaan.

AVG-check: gespecialiseerd werk